Výběr filmu na promítání 6.11.
Začátek 18:00
Téma:
Jasudžiró Ozu
Filmy Jasudžira Ozua zkoumají základní životní zápasy, kterým
všichni čelíme: cykly zrození a smrti, přerod z dětství do dospělosti a napětí
mezi tradicí a moderností. V jejich názvech jsou zdůrazněny změny ročních
období, pozadí pro vyvíjející se proměny lidské zkušenosti. Z celkového pohledu
je Ozuovo dílo jednou z nejhlubších vizí rodinného života v dějinách filmu.
Narodil jsem se, ale… (1932)
Tato dojemná komedie/drama byla v Japonsku velkým úspěchem
jak finančním tak z pohledu kritiky. Jedno z nejpěknějších děl kinematografie o
dětech začíná jako hýřivá Keatonovská komedie, ale rychle potemní při
vykreslení klasické konfrontace mezi nevinností dětství a pokrytectvím
dospělých. (CSFD)
Příběh z Tokia (1953)
Ozuův nejznámější film. Smutný, jednoduchý příběh
generačního konfliktu, kde se návštěva jednoho postaršího páru svých
zaneprázdněných, sebestředných potomků v Tokiu setkává s lhostejností. Tato
nevděčnost slouží jen k odhalení nestálých emocionálních rozdílů. (CSFD)
Pozdní jaro (1949)
se stalo prvním a nejhezčím
vyprávěním příběhu, který Ozu v mnoha variacích pořád přepracovával. Mladá žena
(Secuko Hara), která bydlí se svým ovdovělým otcem (Čišu Rju), neuvažuje o
svatbě, protože upřednostňuje stav pohodlné závislosti před odpovědností při
výchově dětí a povinnostmi v domácnosti. Otec v obavě, že ona prožije samotný a
prázdný život, ji, aby ji dal svobodu, vede k domněnce, že má v úmyslu se znova
oženit. (CSFD)
Všechny texty, které jsem tady zveřejnil, jsou ze stránky http://kinoasie.webz.cz/?zem=inx&druh=tv&id=2
Žádné komentáře:
Okomentovat